Menabung di SSPN-i plus


Tabungan dan pengurusan kewangan amatlah penting apatah lagi yang mempunyai anak-anak. Bila anak-anak semakin membesar, banyak keperluan pendidikan mereka yang perlu diutamakan. Disiplin menyimpan setiap bulan akan mengelakkan kita dari dibelenggu hutang yang tak berkesudahan. Kalau dulu, kita meminjam dengan PTPTN untuk menampung keperluan perbelanjaan pendidikan kita. Habis belajar, perlu membayar dan terbelenggu dengan hutang. Tapi, itu lumrahlah. Dah pinjam mestilah kena bayar.  

Jadi, untuk mengelakkan anak-anak dibelenggu hutang, ibu bapa perlu memainkan peranan. Galakkan mereka menabung dan simpan untuk jaminan masa hadapan. Buka akaun simpanan di SSPN-i pun banyak kelebihannya. SSPN-i ialah salah satu alternatif untuk tabungan anak di masa hadapan selain simpanan di akaun simpanan, tabung haji atau amanah saham.

Sempat lagi ni kalau nak buat dan menerima pemberian insentif khas di dalam bentuk "geran sepadan" sehingga RM50 yang akan dimasukkan ke dalam akaun SSPN-I bagi mereka yang mempunyai anak di Tahun 1 pada 2017 seperti mana diumumkan masa belanjawan tahun lepas. Cepat buka akaun sebelum 31 Disember 2017 ya.

Jadi, jika anda ada mempunyai anak, adik atau anak saudara yang berada di Tahun 1 pada tahun 2017 ni yang belum mendaftar SSPN-i, sebar-sebarkanlah ye. Takut terlupa macam saya. Dah hujung tahun baru teringat. Daftar online di sini http://bit.ly/sspni_plus pun boleh kalau tak sempat nak ke kaunter.

Lihat gambar untuk syarat-syaratnya ya!


Tiada ulasan: